ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДЛЯ СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО ВІДЕОКОНТЕНТУ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2025.187Ключові слова:
штучний інтелект, Chat GPT, Leonardo.ai, ElevenLabs.io, voxworker.com, hailuoai.video, CapCutАнотація
У сучасному освітньому процесі дедалі більшої актуальності набуває використання мультимедійного контенту, зокрема навчальних відео, які сприяють активізації навчальної діяльності учнів. Завдяки візуальному та аудіальному сприйняттю інформації такі матеріали роблять навчання більш цікавим, сприяють кращому засвоєнню знань та підвищують мотивацію учнів до навчання. Автори статті на конкретному прикладі описали процес створення навчального відео для учнів початкової школи з використанням інструментів штучного інтелекту. Вони пропонують комплексний підхід, що охоплює всі ключові етапи виробництва контенту — від розробки сценарію до фінального монтажу. Зокрема, на етапі написання тексту та підготовки промтів для озвучення рекомендується використовувати ChatGPT, який допомагає сформулювати логічно структурований і доступний матеріал для дітей. Для створення якісних ілюстрацій запропоновано застосовувати Leonardo.ai, що дає змогу генерувати зображення відповідно до заданих параметрів і тематики. Щоб забезпечити природне українське озвучення, автори рекомендують сервіси ElevenLabs.io та VoxWorker.com, які дозволяють налаштовувати темп і тональність мовлення. Створення коротких анімованих відеофрагментів автори пропонують реалізувати за допомогою HailuoAI.video, який швидко генерує динамічний візуальний контент на основі заданих параметрів. Завершальним етапом є монтаж та об’єднання всіх елементів у відеоредакторі CapCut, що вирізняється зручним інтерфейсом і широким набором функцій: редагування відео, додавання спецефектів, анімації та субтитрів. Автори стверджують, що розвиток технологій штучного інтелекту відкриває нові можливості для створення якісного освітнього контенту, дозволяючи автоматизувати багато процесів та значно скоротити час на розробку навчальних матеріалів. Водночас ефективне використання цих технологій потребує чіткої методології та продуманого підходу, щоб забезпечити відповідність контенту освітнім стандартам і віковим особливостям учнів.
Завантаження
Посилання
Anil Teresa, L., Mariam Sunil, N., Andrews, S. R., Thengumpallil, T. T., Thomas, S., & Binson, V. A. (2023, November 8-11). Enhancing children’s learning experience: Interactive and personalized video learning with AI technology. IEEE International Conference on Recent Advances in Systems Science and Engineering (RASSE). https://doi.org/10.1109/rasse60029.2023.10363506
Jie, X., Adibah, B. I., & Jingyi, D. (2023). Research on the influencing factors and mechanism of mobile short video user experience: Based on a survey of TikTok app users. Journal of Chongqing University of Posts and Telecommunications (Social Science Edition), 35, 142-153. https://doi.org/10.1007/978-3-031-05061-9_13
Araujo Sandoval, O. I. (2024). El impacto de la inteligencia artificial en el aprendizaje activo. Horizon Nexus, 2(4), 42-53. https://doi.org/10.70881/hnj/v2/n4/43
Gervacio, A. P. (2024). Exploring how generative AI contributes to the motivated engagement and learning production of science-oriented students. Environment & Social Psychology, 9(11). https://doi.org/10.59429/esp.v9i11.3194
Kurniawan, Y., Ongko, J. G., & Anwar, N. (2023). Public interest research on digital learning content produced by artificial intelligence (pp. 326-331). https://doi.org/10.1109/conmedia60526.2023.10428456
Nugraheni, A. S. C., Widono, S., Saddhono, K., Yamtinah, S., Nurhasanah, F., & Murwaningsih, T. (2024). Innovations in education: A deep dive into the application of artificial intelligence in higher learning (pp. 785-789). https://doi.org/10.1109/icacite60783.2024.10616739
Maleiev, A. (2024). Artificial intelligence as a harbinger of significant changes in education. Філософія освіти, 29(2), 143-159. https://doi.org/10.31874/2309-1606-2023-29-2-9 (in Ukrainian)
Peres, R., Schreier, M., Schweidel, D., & Sorescu, A. (2023). On ChatGPT and beyond: How generative artificial intelligence may affect research, teaching, and practice. International Journal of Research in Marketing, 40(2), 269-275. https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2023.03.001
Deng, R., Jiang, M., Yu, X., Lu, Y., & Liu, S. (2025). Does ChatGPT enhance student learning? A systematic review and meta-analysis of experimental studies. Computers & Education, 227. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2024.105224
Lim, W. M., Gunasekara, A., Pallant, J. L., Pallant, J. I., & Pechenkina, E. (2023). Generative AI and the future of education: Ragnarök or reformation? A paradoxical perspective from management educators. The International Journal of Management Education, 21(2). https://doi.org/10.1016/j.ijme.2023.100790
Fareed, W., Mohamed, N., Nassif, A., & Nofal, E. (2024). Exploring the potentials of artificial intelligence image generators for educating the history of architecture. Heritage, 7, 1727-1753. https://doi.org/10.3390/heritage7030081
Rapp, A., Di Lodovico, C., Torrielli, F., & Di Caro, L. (2025). How do people experience the images created by generative artificial intelligence? An exploration of people's perceptions, appraisals, and emotions related to a Gen-AI text-to-image model and its creations. International Journal of Human-Computer Studies, 193, 103375. https://doi.org/10.1016/j.ijhcs.2024.103375
Jiang, L., & Li, X. (2023). Application of speech synthesis technology in AI teleprompters. Automated Design and Applications. https://doi.org/10.14733/cadaps.2024.s13.283-297
Netland, T., von Dzengelevski, O., Tesch, K., & Kwasnitschka, D. (2025). Comparing human-made and AI-generated teaching videos: An experimental study on learning effects. Computers & Education, 224. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2024.105164
Weinert, T., Benner, D., Dickhaut, E., Janson, A., Schöbel, S., & Leimeister, J. M. (2024). Engaging students through interactive learning videos in higher education: Developing a creation process and design patterns for interactive learning videos. Communication of the Association for Information Systems, 55, 475-506. https://doi.org/10.17705/1CAIS.05519
Karaarslan, E., & Aydın, Ö. (2024). Generate impressive videos with text instructions: A review of OpenAI Sora, Stable Diffusion, Lumiere, and comparable models. TechRxiv. https://doi.org/10.36227/techrxiv.170862194.43871446/v1
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Мамута М. С., Рибалко О. О.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.