ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДЛЯ СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО ВІДЕОКОНТЕНТУ

Автор(и)

  • Марина Сергіївна Мамута Національний технічний університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0000-0002-7674-4984
  • Ольга Олексіївна Рибалко Прилуцький гуманітарно-педагогічний коледж імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0003-2979-9904

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2025.187

Ключові слова:

штучний інтелект, Chat GPT, Leonardo.ai, ElevenLabs.io, voxworker.com, hailuoai.video, CapCut

Анотація

У сучасному освітньому процесі дедалі більшої актуальності набуває використання мультимедійного контенту, зокрема навчальних відео, які сприяють активізації навчальної діяльності учнів. Завдяки візуальному та аудіальному сприйняттю інформації такі матеріали роблять навчання більш  цікавим, сприяють кращому засвоєнню знань та підвищують мотивацію учнів до навчання. Автори статті на конкретному прикладі описали процес створення навчального відео для учнів початкової школи з використанням інструментів штучного інтелекту. Вони пропонують комплексний підхід, що охоплює всі ключові етапи виробництва контенту — від розробки сценарію до фінального монтажу. Зокрема, на етапі написання тексту та підготовки промтів для озвучення рекомендується використовувати ChatGPT, який допомагає сформулювати логічно структурований і доступний матеріал для дітей. Для створення якісних ілюстрацій запропоновано застосовувати Leonardo.ai, що дає змогу генерувати зображення відповідно до заданих параметрів і тематики. Щоб забезпечити природне українське озвучення, автори рекомендують сервіси ElevenLabs.io та VoxWorker.com, які дозволяють налаштовувати темп і тональність мовлення. Створення коротких анімованих відеофрагментів автори пропонують реалізувати за допомогою HailuoAI.video, який швидко генерує динамічний візуальний контент на основі заданих параметрів. Завершальним етапом є монтаж та об’єднання всіх елементів у відеоредакторі CapCut, що вирізняється зручним інтерфейсом і широким набором функцій: редагування відео, додавання спецефектів, анімації та субтитрів. Автори стверджують, що розвиток технологій штучного інтелекту відкриває нові можливості для створення якісного освітнього контенту, дозволяючи автоматизувати багато процесів та значно скоротити час на розробку навчальних матеріалів. Водночас ефективне використання цих технологій потребує чіткої методології та продуманого підходу, щоб забезпечити відповідність контенту освітнім стандартам і віковим особливостям учнів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Anil Teresa, L., Mariam Sunil, N., Andrews, S. R., Thengumpallil, T. T., Thomas, S., & Binson, V. A. (2023, November 8-11). Enhancing children’s learning experience: Interactive and personalized video learning with AI technology. IEEE International Conference on Recent Advances in Systems Science and Engineering (RASSE). https://doi.org/10.1109/rasse60029.2023.10363506

Jie, X., Adibah, B. I., & Jingyi, D. (2023). Research on the influencing factors and mechanism of mobile short video user experience: Based on a survey of TikTok app users. Journal of Chongqing University of Posts and Telecommunications (Social Science Edition), 35, 142-153. https://doi.org/10.1007/978-3-031-05061-9_13

Araujo Sandoval, O. I. (2024). El impacto de la inteligencia artificial en el aprendizaje activo. Horizon Nexus, 2(4), 42-53. https://doi.org/10.70881/hnj/v2/n4/43

Gervacio, A. P. (2024). Exploring how generative AI contributes to the motivated engagement and learning production of science-oriented students. Environment & Social Psychology, 9(11). https://doi.org/10.59429/esp.v9i11.3194

Kurniawan, Y., Ongko, J. G., & Anwar, N. (2023). Public interest research on digital learning content produced by artificial intelligence (pp. 326-331). https://doi.org/10.1109/conmedia60526.2023.10428456

Nugraheni, A. S. C., Widono, S., Saddhono, K., Yamtinah, S., Nurhasanah, F., & Murwaningsih, T. (2024). Innovations in education: A deep dive into the application of artificial intelligence in higher learning (pp. 785-789). https://doi.org/10.1109/icacite60783.2024.10616739

Maleiev, A. (2024). Artificial intelligence as a harbinger of significant changes in education. Філософія освіти, 29(2), 143-159. https://doi.org/10.31874/2309-1606-2023-29-2-9 (in Ukrainian)

Peres, R., Schreier, M., Schweidel, D., & Sorescu, A. (2023). On ChatGPT and beyond: How generative artificial intelligence may affect research, teaching, and practice. International Journal of Research in Marketing, 40(2), 269-275. https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2023.03.001

Deng, R., Jiang, M., Yu, X., Lu, Y., & Liu, S. (2025). Does ChatGPT enhance student learning? A systematic review and meta-analysis of experimental studies. Computers & Education, 227. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2024.105224

Lim, W. M., Gunasekara, A., Pallant, J. L., Pallant, J. I., & Pechenkina, E. (2023). Generative AI and the future of education: Ragnarök or reformation? A paradoxical perspective from management educators. The International Journal of Management Education, 21(2). https://doi.org/10.1016/j.ijme.2023.100790

Fareed, W., Mohamed, N., Nassif, A., & Nofal, E. (2024). Exploring the potentials of artificial intelligence image generators for educating the history of architecture. Heritage, 7, 1727-1753. https://doi.org/10.3390/heritage7030081

Rapp, A., Di Lodovico, C., Torrielli, F., & Di Caro, L. (2025). How do people experience the images created by generative artificial intelligence? An exploration of people's perceptions, appraisals, and emotions related to a Gen-AI text-to-image model and its creations. International Journal of Human-Computer Studies, 193, 103375. https://doi.org/10.1016/j.ijhcs.2024.103375

Jiang, L., & Li, X. (2023). Application of speech synthesis technology in AI teleprompters. Automated Design and Applications. https://doi.org/10.14733/cadaps.2024.s13.283-297

Netland, T., von Dzengelevski, O., Tesch, K., & Kwasnitschka, D. (2025). Comparing human-made and AI-generated teaching videos: An experimental study on learning effects. Computers & Education, 224. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2024.105164

Weinert, T., Benner, D., Dickhaut, E., Janson, A., Schöbel, S., & Leimeister, J. M. (2024). Engaging students through interactive learning videos in higher education: Developing a creation process and design patterns for interactive learning videos. Communication of the Association for Information Systems, 55, 475-506. https://doi.org/10.17705/1CAIS.05519

Karaarslan, E., & Aydın, Ö. (2024). Generate impressive videos with text instructions: A review of OpenAI Sora, Stable Diffusion, Lumiere, and comparable models. TechRxiv. https://doi.org/10.36227/techrxiv.170862194.43871446/v1

Downloads


Переглядів анотації: 242

Опубліковано

2025-04-29

Як цитувати

Мамута, М. С., & Рибалко, О. О. (2025). ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДЛЯ СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО ВІДЕОКОНТЕНТУ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (18), 81–91. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2025.187

Номер

Розділ

Статті