ПРОЄКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ СТУДЕНТІВ КОЛЕДЖУ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ З ВИКОРИСТАННЯМ КЛАВІАТУРНОГО ТРЕНАЖЕРА «КЛАВІАТУРНА АБЕТКА»
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2024.1611Ключові слова:
клавіатура, клавіатурний тренажер, уведення тексту, Adobe Animate, Action Script 3.0Анотація
У даній статті автор описує експеримент, який провели студенти коледжу в процесі проведення занять з інформатики в початковій школі. Всі учні вже в початкових класах вміють набирати текст. Але проблема в тому, що вони його набирають однією рукою. Планшетами та смартфонами школярі користуються задовго до того, як починають вивчати інформатику в школі. Через це вони впевнено набирають текст 1-2 пальцями однієї руки. Педагоги витрачають немало зусиль, щоб навчити молодших школярів правильно користуватись клавіатурою комп`ютера.
Було вирішено провести експеримент. Даний експеримент тривав більше одного року, у другому та третьому класах. Для учнів другого класу автором статті створено клавіатурний тренажер «Клавіатурна абетка». Мета застосування тренажера – сформувати вміння в учнів уводити літери українського алфавіту обома руками, відповідними пальцями. Даний тренажер створено в середовищі Adobe Animate з використанням мови програмування Action Script 3.0. Можливість створення цього посібника спростовує відношення програмістів до Adobe Animate як до засобу створення лише анімації. Adobe Animate є потужним середовищем для створення електронних освітніх ресурсів. Клавіатурний тренажер «Клавіатурна абетка» складається з електронних сторінок. На кожну літеру відводиться одна електронна сторінка. Учні мають нагоду вводити як великі, так і малі букви українського алфавіту. Тренажер побудовано так, що молодші школярі можуть самостійно перевірити правильність уведення тієї чи іншої літери. У процесі роботи учні можуть користуватись підказкою. Підказку можна викликати або сховати, натискаючи на відповідні інтерактивні елементи.
У 3 класі в процесі вивчення теми «Текстовий процесор» майбутні вчителі перевірили результати роботи. Виявилося, що ті учні, яким було запрпоновано працювати з використанням клавіатурного тренажера, майже всі намагаються набирати текст обома руками. Крім того, вони швидше уводять літери з клавіатури. А діти з обмеженими можливостями мають нагоду поліпшити навички набору тексту. Студенти вирішили продовжити експеримент. У майбутньому вони планують дослідити, чи сприятиме вивченню англійської мови використання цього ж тренажера, але з літерами англійського алфавіту.
Завантаження
Посилання
Kiefer, M., Schuler, S., Mayer, C., Trumpp, N. M., Hille, K., & Sachse, S. (2015). Handwriting or typewriting? The influence of pen-or keyboard-based writing training on reading and writing performance in preschool children. Advances in cognitive psychology, 11(4), 136-146. doi:10.5709/acp-0178-7
O’Neal, L. J., Gibson, P. & Cotten, S. R. (2017). Elementary School Teachers’ Beliefs about the Role of Technology in 21st-Century Teaching and Learning. Computers in the Schools, 34(3), 192-206. doi:10.1080/07380569.2017.1347443
Malpique, A. A., Valcan, D., Pino-Pasternak, D., Ledger, S., Asil, M. & Teo, T. (2023). The keys of keyboard-based writing: Student and classroom-level predictors of keyboard-based writing in early primary. Contemporary educational psychology, 75, 2-16. doi: 10.1016/j.cedpsych.2023.102227.
Donica, D., Giroux, P., Kim, Y. J. & Branson, S. (2021). A comparison of two keyboarding instruction methods over 2 years for elementary students. The Open Journal of Occupational Therapy, 9(3), 1-13. doi :10.15453/2168-6408.1819.
Poole, D. M., & Preciado, M. K. (2016). Touch typing instruction: Elementary teachers’ beliefs and practices. Computers & Education, 102, 1-14. doi:10.1016/j.compedu.2016.06.008
Wollscheid, S., Sjaastad, J. & Tømte, C. (2016). The impact of digital devices vs. Pen (cil) and paper on primary school students' writing skills – A research review. Computers & education, 95, 19-35. doi:10.1016/j.compedu.2015.12.001
Stevenson, N. & Just, C. (2014). In early education, why teach handwriting before keyboarding?. Early Childhood Education Journal, 42, 49-56. doi:10.1007/s10643-012-0565-2
Spilling, E., Rønneberg, V., Rogne, W., Roeser, J. & Torrance, M. (2023). Writing by hand or digitally in first grade: Effects on rate of learning to compose text. Computers & Education, 198(5), 1-18. doi: 10.1016/j.compedu.2023.104755
Donica, D. K., Giroux, P. & Kim, Y. J. (2019). Effectiveness of two keyboarding instructional approaches on the keyboarding speed, accuracy, and technique of elementary students. The Open Journal of Occupational Therapy, 7(4), 1-15. https://scholarworks.wmich.edu/ojot/vol7/iss4/3/ (date of access: 09.03.2024)
Asare, S., Owusu-Mintah, C. & Esther, A. (2020). Improving the Keyboarding Skills of Basic School Learners Using the Colored keyboard. A Case of a Ghanaian Basic School. Article in Journal of Research on Technology in Education. 13(5), 345-358.
https://www.researchgate.net/publication/341877876_Improving_the_Keyboarding_Skills_ofBasic_School_Learners_Using_the_Colored_keyboard_A_Case_of_a_Ghanaian_Basic_School (date of access: 10.03.2024)
Ikhsananto, A. & Sutirman, S. (2018). The Effectiveness of Rapid Typing Software and Module for Improving 10-Finger Typing Skills. Dinamika Pendidikan, 13(2), 228-237. doi:10.15294/dp.v13i2.15540
Lytvynova, S., Mamuta, M. & Rybalko, O. (2018). Modeling of electronic interactive posters. Fiziko-matematicna osvita, Sumy, 4, 96-100. doi: 10.31110/2413-1571-2018-017-3-015
Rybalko, O. (2016). Designing of electronic interactive table in math for elmentary school by means of Adobe Flash. Information Technology and Learning Tools, 53 (3), 8-48. doi:10.33407/itlt.v53i3.1373
Koval, T. & Besklinska, O. (2020). The use of visualization tools for the creation of electronic educational resources in the process of teaching mathematical disciplines in higher education institutions. Information Technology and Learning Tools, 77 (3), 145-161. doi: 10.33407/itlt.v77i3.3411
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Рибалко О.О.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.