GOOGLE SCHOLAR ЯК ІНСТРУМЕНТ МОНІТОРИНГУ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВИКЛАДАЧА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.5.2-31Ключові слова:
оцінювання, публікаційна активність, післядипломна освіта, викладач, наукова діяльність, індекс цитування, Google ScholarАнотація
У статті охарактеризовано вплив глобалізації та інформатизації суспільного життя на трансформацію освітньої й наукової сфери. Виявлено необхідність неперервного моніторингу ефективності наукової діяльності, яка може оцінюватися з використанням як якісних, так і кількісних показників. Їх аналітичне опрацювання визначає актуальність напрямів розвитку наукових досліджень. Узагальнено нормативно-правову базу щодо системи критеріїв оцінювання наукових досягнень закладу вищої освіти, методичні підходи до здійснення аналізу ефективності змін професійної діяльності науково-педагогічних працівників. Розглянуто можливості використання ресурсу Google Scholar викладачем закладу вищої освіти, налаштування профілю в цій системі, особливості індексу цитування публікацій науковця, який є наукометричним показником, що використовується для оцінки ефективності діяльності наукових працівників закладів вищої освіти. Описано сутнісні характеристики h-індексу та i10-індексу цитування публікацій. З’ясовано, що узагальнення кількісних та якісних показників результативності науково-педагогічної діяльності дозволяє виявити загальну її оцінку для окремого науковця, кафедри, факультету, загалом закладу вищої освіти. Здійснено аналіз використання можливостей Google Scholar у практиці роботи викладачів освітніх закладів та оцінку їхньої публікаційної активності за допомогою наукометричних показників, що ґрунтуються на системі цитування Google Scholar. Охарактеризовано перспективні напрями використання ресурсу, що розглядається, як відкрита наукометрична база даних і засіб узагальнення професійного розвитку у післядипломній педагогічній освіті.
Завантаження
Посилання
Antonova, O. (2018). Scientific-pedagogical school as a creative center for attracting young researchers to the research process. Visnyk Zhytomyrsjkogho derzhavnogho universytetu imeni Ivana Franka. 4(95). 34-42. (in Ukrainian)
Bykov, V., Spirin, O. & Luparenko, L. (2014). Open web-oriented monitoring systems for the implementation of the results of scientific and pedagogical research. Teorija i praktyka upravlinnja socialjnymy systemamy, (1). 3-25. (in Ukrainian)
Bushujev, S., Biloshhycjkyj, A. & Ghoghunsjkyj V. (2014). Knowometric bases: characteristics, possibilities and tasks. Upravlinnja rozvytkom skladnykh system. (8). 145-152. (in Ukrainian)
Varchenko-Trocenko, L. & Procenko, O. (2012). Wiki technology as a means of organizing the collaboration of participants in the educational process. Informatyka ta informacijni tekhnologhiji v navchaljnykh zakladakh. (2). 49-59. (in Ukrainian)
Ghladun, M. & Sablina, M. (2018). Modern online tools for interactive learning as a technology of co-operation.Open educational e-environment of modern University. (4). 33-43. (in Ukrainian)
Zakhar, O. (2016). G. Methodical system of computer science’s teacher training with using of distance learning technologies: dys. kand. ped. nauk: 13.00.04. Kyjivsjkyj universytet imeni Borysa Ghrinchenka. 278. (in Ukrainian)
Kolomijecj, A. (2016). Mechanisms of self-evaluation of scientific activity and scientific efficiency of teachers of higher education. Naukovi zapysky Vinnycjkogho derzhavnogho pedaghoghichnogho universytetu imeni Mykhajla Kocjubynsjkogho. Serija: pedaghoghika i psykhologhija. (47). 14-18. (in Ukrainian)
Kostenko, L., Zhabin, O. & Kuznecov O. (2014). Bibliometrics of Ukrainian Science: Information and Analytical System. Bibl. visn. (4). 8-12. (in Ukrainian)
Kuzjminsjka, O. & Morze, N. (2011). Pedagogical aspects of using cloud computing. Informacijni tekhnologhiji v osviti. (9). 20-29. (in Ukrainian)
Lakizo, I. (2012). The development of the scientific community as a factor in influencing academic libraries. Bibliosfera. Specvypusk. 7-12. (in Russian)
Morze, N. & Procenko, G. (2013). Creation of information educational space of the region as a catalyst for the formation of IС competencies of teachers. Obrazovatel'nye tehnologii i obshhestvo. Obrazovatel'nye tehnologii i obshhestvo. (1). 787-799.
http://ifets.ieee.org/russian/depository/v16_i1/html/25.htm (in Russian)
Nazarovecj, S. (2011). Citation analysis in the era of 2.0. Suchasni problemy dijaljnosti biblioteky v umovakh informacijnogho suspiljstva: materialy III nauk.-prakt. konferenciji. 202-208. (in Ukrainian)
Symonenko, T. (2015). Bibliometric systems Scopus and Google Scholar: areas of use. Bibl. visn. 2(226). 10-16. (in Ukrainian)
Haddaway, N, Collins, A, Coughlin, D & Kirk, S. (2015). The Role of Google Scholar in Evidence Reviews and Its Applicability to Grey Literature Searching. PLoS One. 10(9):e0138237. Published 2015 Sep 17. Published 2015 Sep 17. https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0138237
Shariff, S., Bejaimal, S., Sontrop, J., Iansavichus, A., Haynes, R., Weir, M., (2013). Retrieving clinical evidence: a comparison of PubMed and Google Scholar for quick clinical searches. J Med Internet Res. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23948488