ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.4.4451Ключові слова:
інформатизація, інформаційно-комунікаційне педагогічне середовище, інформаційно-комунікаційні технології, вища освіта, навчально-виховний процес у вищому навчальному закладіАнотація
Процеси глобалізації, гуманізації, демократизації, інформатизації, становлення ринкових відносин, приєднання українських освітян до європейського освітнього простору є чинниками глибокого оновлення змісту та структури діяльності всіх соціальних інституцій, у тому числі й вищих навчальних закладів. Проблема досягнення якісно нового рівня викладання дисциплін фахового і гуманітарного напрямку, забезпечення інтелектуальної, психологічної й моральної готовності спеціалістів опрацьовувати великі масиви інформації і постійно оновлювати свої знання, уміння, навички, набуває важливого значення в системі професійної підготовки фахівців соціальної сфери.
Збільшення обсягу навчального матеріалу та скорочення часу відведеного на його засвоєння, підсилює значення самостійних форм навчання. Для сучасної професійної підготовки особливого значення набуває застосування в навчально-виховному процесі новітніх інформаційних технологій: використання мережі Інтернет для професійного консультування молоді, застосування інформаційних технологій в умовах професійно-технічних училищ, розробка дистанційних курсів, формування інформаційної культури тощо.
Якісно новим, перспективним напрямком підвищення ефективності процесу навчання у вищому навчальному закладі є інформатизація освітнього процесу. Авторами у пропонованій статті аналізується проблема готовності студентів різних спеціальностей до використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі вищого навчального закладу. Сучасним процесам глобалізації та інформатизації вищої освіти як пріоритетним тенденціям розвитку сучасного українського суспільства приділяється особлива увага.
Завантаження
Посилання
Morse N.V. & Protsenko G. A. (2013) Creation of informational educational space of the region as a catalyst for the formation of teachers' IR competencies. International Electronic Journal "Educational Technology and Society" (Educational Technology & Society), 16/1, pр. 787-799. (in Ukrainian)
Sevage D. (2006) ICT: It's time to become personal. Computer science and education, 3, рр. 6-10. (in Ukrainian)
Robert I. V. (2008) Theory and Methodology of Informatization of Education (Psychological and Pedagogical and Technological Aspects). IIA RAO (2th ed.), Moskva. (in Ukrainian)
Petukhova L. E., Spivakovsky O. V. & Voropay N. A. (2011) To evaluation of interaction in the model "Teacher-student-environment". Science and Education, 4, 401-405. (in Ukrainian)