FEEDBACK IN E-LEARNING AS A PEDAGOGICAL PROBLEM

Authors

  • Nataliia Y. Oliinyk Kharkov Institute of Trade and Economics KNUTE

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2016.f2.215-25

Keywords:

e-learning, feedback, teaching methods, e-learning tools

Abstract

The article deals with the specific features of feedback in the terms of e-Learning. The approaches to the definition of feedback are analyzed. The main components of the feedback process and their interaction identified. The necessity of adapting teaching methods to the use of feedback in e-learning are proved. Examples of such methods are shown. Also it's indicated that e-learning tools enable us to establish more effective communication than traditional. Study of feedback into account the features of perception electronically information are marked as a promising.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Nataliia Y. Oliinyk, Kharkov Institute of Trade and Economics KNUTE

Associate Professor at the Department of High Mathematics and Informatics, PhD (pedagogical sciences), Deputy Director

References

Батаев А. В. Обзор технологий электронного обучения в инженерно-экономическом образовании / А. В. Батаев // Молодой учёный. – 2015. – № 16 (96). – С. 272-275.

Беспалько В. П. Образование и обучение с участием компьютеров (педагогика третьего тысячелетия) / В. П. Беспалько. – М. : МПСИ, МОДЭК, 2002. – 352 с.

Гiн А. О. Прийоми педагогiчної технiки: Зворотній зв’язок. Вiльний вибiр. Вiдкритiсть. Ідеальнiсть. Дiяльнiсть: Посiбник для вчителiв. / А. О. Гін. – Луганськ: Навчальна книга, Янтар, 2004. — 84 с.

Иванова Е. О. Теория обучения в информационном обществе / Е. О. Иванова, И. М. Осмоловская. – М. : Просвещение, 2011. – 190с.

Коваль Т. І. Проблема організації зворотного зв’язку в інформаційно-комп’ютерному освітньому середовищі / Т. І. Коваль // Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія № 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання: Зб. наук. праць. – К.: НПУ ім. М.П.Драгоманова. 2005. – №3 (10) – С. 68–76.

Колдовський М. В. Новаційні підходи в дистанційній освіті / М. В. Колдовський // БІЗНЕСІНФОРМ. – 2012. – № 7. – С. 208-209.

Кравец О. Я. Особенности обучения информатике студентов технического вуза с элементами теории управления / О. Я. Кравец // Международный исследовательский журнал : Педагогические науки. – Выпуск : Январь 2012 г. Режим доступа: http://research-journal.org/pedagogy/osobennosti-obucheniya-informatike-st

Кухаренко В. М. Дистанційне навчання : Умови застосування. Дистанційний курс : Навчальний посібник. 2-ге вид., доп. / В. М. Кухаренко, О. В. Рибалко, Н. Г. Сиротенко / За ред. В. М. Кухаренка. – Харків : НТУ "ХПІ", "Торсінг", 2001. – 320 с.

Лукьяненко О. Д. Обратная связь в дидактическом информационном взаимодействии педагога и учащихся [Електронний ресурс] / О. Д. Лукьяненко // Известия РГПУ им. А. И. Герцена. – 2007. – №33. Режим доступа: http://cyberleninka.ru/article/n/obratnaya-svyaz-v-didakticheskom-informatsionnom-vzaimodeystvii-pedagoga-i-uchaschihsya.

Малинина И. А. Осуществление контроля и реализация обратной связи в Интернет-ресурсах второго поколения / И. А. Малинина // Современные научные исследования и инновации. – 2014. – № 1 [Электронный ресурс]. URL: http://web.snauka.ru/issues/2014/01/30565

Морзе Н. В. Формувальне оцінювання: від теорії до практики / Н. В. Морзе, О. В.Барна, В. П Вембер // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2013. – № 6. – С. 45-57.

Шуневич Б. І. Розвиток дистанційного навчання у вищій школі країн Європи та Північної Америки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. пед. наук : спец. 13.00.01 – «Загальна педагогіка та історія педагогіки». Б. І. Шуневич – Київ – 2008. – 38 с.

Bardwell R. Feedback : How does it function. // The Journal of Experimental Education Vol. 50, No. 1 (Fab, 1981), pp. 4-9.

Brumfit Ch. Communicative Methodology in Language Teaching / Ch. Brumfit. – Cambridge: Cambridge University Press, 1984.– 215 с

Cohen V. A Reexamination of feedback in computer-based instruction : Implications for instructional design // Educational Technology, Vol. 25, No 1, (Jan. 1985), pp. 33-37.

Denmark V. M. Coaching and Mentoring First-Year and Student Teachers / V. M. Denmark, I. J. Podsen. – NY: EYE on education, 2000. – 188 p.

REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Bataev A. V. Review of e-learning technologies in the engineering and economic education / A. V. Bataev // Molodojuchjonyj. – 2015. – # 16 (96). – S. 272-275. (in Russian)

Bespal'ko V. P. Education and training with computers (pedagogy of the third millennium) / V. P. Bespal'ko. – M. : MPSI, MODJeK, 2002. – 352 s.(in Russian)

Hin A. A. Methodsofteachingtechniques: Feedback. Freechoice. Openness. Ideality. Activities.: Posibnykdliavchyteliv. / A. A. Hin. –Luhansk: Navchalnaknyha, Yantar, 2004. — 84 s. (in Ukrainian)

Ivanova E. O. The theory of learning in the information society / E. O. Ivanova, I. M. Osmolovskaja. – M. :Prosveshhenie, 2011. – 190s.(in Russian)

Koval T.I. The problem of feedback in information and computer educational environment / T. I. Koval // Naukovyichasopys NPU imeniM.P.Drahomanova. Seriia # 2. Kompiuterno-oriientovanisystemynavchannia:Zb. nauk. prats. – K.: NPU im. M.P.Drahomanova. 2005. – #3 (10) – S. 68–76.(in Ukrainian)

Koldovskyi M. V. Innovative approaches in distance education / M. V. Koldovskyi // BIZNESINFORM. – 2012. – # 7. – S. 208-209.(in Ukrainian)

KravecO.Ja. Features of training to computer science of students of a technical college with elements of control theory / O.Ja. Kravec // Mezhdunarodnyjissledovatel'skijzhurnal :Pedagogicheskienauki. – VypuskJanvar' 2012 g. Rezhimdostupa: http://research-journal.org/pedagogy/osobennosti-obucheniya-informatike-st. (in Russian)

Kukharenko V.M. Distance Learning: Terms of use. Distance course :Navchalnyiposibnyk. 2-he vyd.,dop. / V.M. Kukharenko, O.V. Rybalko, N.H. Syrotenko / Za red..V.M. Kukharenka. – Kharkiv : NTU "KhPI", "Torsinh", 2001. – 320 s.(in Ukrainian)

Luk'janenko O.D. Feedback in didactic information interaction between teacher and students / O.D.Luk'janenko // Izvestija RGPU im. A. I. Gercena . 2007. #33. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/obratnaya-svyaz-v-didakticheskom-informatsionnom-vzaimodeystvii-pedagoga-i-uchaschihsya.(in Russian)

Malinina I.A. Implementation of the monitoring and realization of feedback to online resources of the second generation / I. A. Malinina // Sovremennyenauchnyeissledovanijaiinnovacii. – 2014. – # 1 [Jelektronnyjresurs]. URL: http://web.snauka.ru/issues/2014/01/30565. (in Russian)

Morze N. V. Formative assessment: from theory to practice / N. V. Morze, O. V.Barna, V. P Vember // Informatyka ta informatsiinitekhnolohii v navchalnykhzakladakh. – 2013. – # 6. – S. 45-57.(in Ukrainian)

Shunevych B. I. ThedevelopmentofdistancelearninginhighereducationinEuropeandNorthAmerica: avtoref. dys. nazdobuttianauk. stupeniadokt. ped. nauk : spets. 13.00.01 – «Zahalnapedahohikataistoriiapedahohiky». – Kyiv – 2008. – 38 s.(in Ukrainian)

Bardwell R. Feedback : How does it function. // The Journal of Experimental Education Vol. 50, No. 1 (Fab, 1981), pp. 4-9.

BrumfitCh. Communicative Methodology in Language Teaching / Ch. Brumfit. – Cambridge: CambridgeUniversityPress, 1984.– 215 p.

Cohen V. A Reexamination of feedback in computer-based instruction : Implications for instructional design // Educational Technology, Vol. 25, No 1, (Jan. 1985), pp. 33-37.

Denmark V. M. Coaching and Mentoring First-Year and Student Teachers / V. M. Denmark, I. J. Podsen. – NY: EYE on education, 2000. – 188 p.

Downloads


Abstract views: 1417

Published

2016-09-06

How to Cite

Oliinyk, N. Y. (2016). FEEDBACK IN E-LEARNING AS A PEDAGOGICAL PROBLEM. Electronic Scientific Professional Journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”, (2), 215–225. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2016.f2.215-25

Issue

Section

Статті