ELECTRONIC LECTURE NOTES IN HIGER MEDICAL EDUCATION

Authors

  • Volodymyr I. Berezutsky State establishment is the «Dnipropetrovsk medical academy of Ministry of health Ukraine»

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2016.2.102106

Keywords:

electronic summary of a lecture, the highest medical school

Abstract

This article сovers modern approaches to lecture note-taking in medical Universities, in which media and interactive technologies are implemented.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Volodymyr I. Berezutsky, State establishment is the «Dnipropetrovsk medical academy of Ministry of health Ukraine»

candidate of medical sciences, senior lecturer

References

Денисова В. Ю., Карлаш А. Е., Денисова В. В. Лекция как основная форма организации обучения в высшей школе // Международный журнал экспериментального образования. 2015. №4. С.434-437.

Трошин В. Д. Пути повышения эффективности клинической лекции // Медицинский альманах . 2008. №4. С.24-28.

Полякова М. В. Секреты хорошей лекции// Образование и наука . 2008. №5. С.118-131.

Васильев В. С. Роль и место лекции в учебном процессе в высшей медицинской школе в современных условиях // Журнал ГрГМУ . 2009. №2 (26). С.224-226.

Семёнова И. В. К вопросу об эффективном проведении лекции в учебном заведении // Успехи современного естествознания . 2013. №5. С.89.

Васильев В. С. Мультимедийное обеспечение лекций на клинической кафедре // Журнал ГрГМУ . 2005. №3 (11). С.254.

Яновский Л. M. Конспектирование лекций – важный процесс самоорганизации обучения студентов // Сиб. мед. журн. 2004. №7. С.95-97.

Евстигнеева Н. А. Электронный конспект лекций как средство педагогического процесса // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. 2013. №11-2. С.163-165.

Гиппенрейтер Ю.Б., Романов В.Я. Психология внимания. 2008 – 704 с.

Яновский Л. М., Горохов В. Г., Зыбин В. А. Инновационный подход к проблеме конспектирования лекций // Бюллетень ВСНЦ СО РАМН . 2005. №1. С.232-234.

Полицинская Е. В., Полицинский Е. В. К организации опережающей самостоятельной работы студентов при подготовке к лекционным занятиям // МНКО . 2011. №1. С.236-239.

Рухлова С. А., Пуминов В. В., Санников А. Г. Место электронных пособий в преподавании клинической дисциплины // Врач и информационные технологии. 2011. №3. С.62-67.

Шкурупій Д. А. Мультимедійні технології в навчальному процесі медичного ВИШу: можливості і проблеми використання // Вісник проблем біології і медицини. 2014. №4. С.44-47.

Калягин А. Н. Клиническая лекция сегодня: традиции, новации, перспективы // Сиб. мед. журн. 2010. №7. С.51-54.

REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)

Denysova V. Yu., Karlash A. E., Denysova V. V. Lecture as the main form of organization of teaching in higher education Mezhdunarodnyjzhurnalehksperimental'nogoobrazovaniya. 2015. №4. S.434-437. (in Russian).

Troshin V. D.Ways to improve the efficiency of clinical lectures //Meditsinskijal'manakh .2008. №4. S.24-28. (in Russian).

Polyakova M. V.Secrets of a good lecture //Obrazovanieinauka .2008. №5. S.118-131. (in Russian).

Vasil'ev V. S. The role and place of the lecture in the educational process in the higher medical school in modern conditions //ZHurnalGrGMU .2009. №2 (26). S.224-226. (in Russian).

Semyonova I. V. On the question of the effective carrying out of lectures in school //Uspekhisovremennogoestestvoznaniya .2013. №5. S.89. (in Russian).

Vasil'ev V. S. Multimedia software lectures on the Clinical Department //ZHurnalGrGMU .2005. №3 (11). S.254. (in Russian).

YAnovskij L. M. Lecture notes - important process of teaching students self-organization //Sibirskijmeditsinskijzhurnal 2004. №7. S.95-97. (in Russian).

Evstigneeva N. А. Electronic lecture notes as a means of teaching process // Mezhdunarodnyjzhurnalprikladnykhifundamental'nykhissledovanij. 2013. №11-2. S.163-165. (in Russian).

GippenrejterYU.B., Romanov V.YA. Psychology of attention.2008 – 704 S. (in Russian).

YAnovskij L. M., Gorokhov V. G., Zybin V. А. An innovative approach to the problem of note-taking lectures // Byulleten' VSNTS SO RАMN .2005. №1. S.232-234. (in Russian).

Politsinskaya E. V., Politsinskij E. V. For advanced organization of independent work of students in preparation for the lectures // MNKO .2011. №1. S.236-239. (in Russian).

Rukhlova S. А.,Puminov V. V., SannikovА. G. The value of electronic aids in the teaching of clinical disciplines // Vrachiinformatsionnyetekhnologii. 2011. №3. S.62-67. (in Russian).

Shkurupii D. A.Multimedia technologies in educational process of medical university: opportunities and challenges of using // Visnyk problem biolohiiimedytsyny. 2014. #4. S.44-47. (inUkrainian)

Kalyagin А. N.Clinical lecture today: traditions, innovations, perspectives //Sibirskijmeditsinskijzhurnal 2010. №7. S.51-54. (in Russian).

Downloads


Abstract views: 574

Published

2016-09-06

How to Cite

Berezutsky, V. I. (2016). ELECTRONIC LECTURE NOTES IN HIGER MEDICAL EDUCATION. Electronic Scientific Professional Journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”, (2), 102–106. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2016.2.102106

Issue

Section

Статті