BLENDED LEARNING TECHNOLOGY IN THE COURSE OF COMPUTER SCIENCE TEACHING METHODS
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2016.2.8492Keywords:
technology, blended learning, methods of teaching science, algorithmic thinkingAbstract
In the article the two-tier model of information-methodological support of future teachers in terms of blended learning is considered. In the article on the methods of teaching the topic "Modeling, algorithmic and programming fundamentals in basic school" describes the practice of mastering educational technology SAFE, which provides that mastering educational technology will not be as effective even when it is a detailed step by step description, unless you use active forms of learning and sufficient the amount of time that are focused on achieving clear learning objectives. Author offers a description of the process of students' competencies related to implementation of blended learning technology, the theoretical and practical levels. The paper demonstrated the effectiveness of approaches used and outlines future research.
Downloads
References
образовательных концепций, о которых должен знать каждый педагог [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://goo.gl/e4jatp.
Морзе Н.В. Основні тенденції використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://leader.ciit.zp.ua/files/plan/2013/prez30.11.13.pdf .
Жалдак М.І. Модель системи соціально-професійних компетентностей вчителя інформатики / М.І. Жалдак, Ю.С. Рамський, М.В. Рафальська [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/437/1/
Egan J. E-learning / J. Egan, factsheet of CIPD, revised June 2012. [Electronic resource]. – [Electronic data]. – Access mode : http : //www.cipd.co.uk. – Title from the screen.
Durlak, J. A., Weissberg, R. P., Dymnicki, A. B., Taylor, R. D., & Schellinger, K. B. (2011). The Impact of Enhancing Students’ Social and Emotional Learning: A Meta‐Analysis of School‐Based Universal Interventions. Child Development, 82(1), 405-432.
Триллінг Б. Навички XXI століття. Навчання для життя у наш час [Електронний ресурс] / Б. Триллінг, Ч. Фейдл : нерекл. з англ. С. Христофорової. — Режим доступу : http://edu.rucamp.org 'posts/14425029
Скляр І.В. Розвиток алгоритмічного мислення — основна задача курсу інформатики // Комп’ютер у школі та сім’ї №2, 2010. – с 11-14
Purnima V. Blended Learning Models // Published: August 2002. P. 1. [Електронний ресурс] . — Режим доступу : http://www.learningcircuits. org/2002/aug2002/valiathan.html.
Морзе Н.В. Інформатика : підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П., Вембер, О.Г. Кузьмінська, Н.А. Саражинська. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 256 с.
Морзе Н.В. Інформатика : підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П., Вембер, О.Г. Кузьмінська, Н.А. Саражинська. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2014. – 240 с.
Морзе Н.В. Інформатика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П., Вембер, О.Г. Кузьмінська. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2015. – 224 с.
Морзе. Н.В. Який підручник з інформатики потрібен п’ятикласникам? Авторська концепція підручника / Н. Морзе, О. Барна, В. Вембер, О. Кузьмінська, Н. Саражинська // Інформатика та інформаційні технології у навчальних закладах. – 2012. – 6(42). – С 22-32.
REFERENCES (TRANSLATED AND TRANSLITERATED)
educationalconcepts, whicheveryoneshouldknowtheteacher (inRussian)[Electronicresource]. – [Electronicdata]. – Access mode: http://goo.gl/e4jatp.
Morze N.V. Major trends using information and communication technologies in education (inUkrainian) [Electronicresource]. – [Electronicdata]. – Access mode:http://leader.ciit.zp.ua/files/plan/2013/prez30.11.13.pdf.
Zhaldak, M. I., Ramskyi, Yu. S., Rafalska, M. V. (2015). Modelof Socialand Professional Competenceof ComputerScienceTeachers (in Ukrainian). [Electronicresource]. – [Electronicdata]. – Access mode: http://lib.iitta.gov.ua/437/1/
Egan J. E-learning / J. Egan, factsheet of CIPD, revised June 2012. [Electronicresource]. – [Electronicdata]. – Access mode : http : //www.cipd.co.uk. – Titlefromthescreen.
Durlak, J. A., Weissberg, R. P., Dymnicki, A. B., Taylor, R. D., &Schellinger, K. B. (2011). TheImpactofEnhancingStudents’ SocialandEmotionalLearning: A Meta‐AnalysisofSchool‐BasedUniversalInterventions. ChildDevelopment, 82(1), 405-432.
TrillingBernie, FadelCharles. 21st Centuryskills: LearningforLifeinOurTimes (2013) [Electronicresource]. – [Electronicdata]. – Access mode: http://edu.rucamp.org/posts/14425029
Sklar I.V. Thedevelopmentofalgorithmicthinking - themaintaskCourse // ComputerSchoolandFamily №2, 2010. - pp 11-14
Purnima V. Blended Learning Models // Published: August 2002. P. 1. ) [Electronicresource]. – [Electronicdata]. – Access mode:: http://www.learningcircuits. org/2002/aug2002/valiathan.html.
Morze N.V. Information: textbook. to 5 forms/ N.V.Morse, O.V.Barna, V.P., Vember, O.H.Kuzminska, N.A.Sarazhynska. - K .: Publishinghouse " Osvita", 2013. - 256 p.
Morze N.V. Information: textbook. to6forms/ N.V.Morse, O.V.Barna, V.P., Vember, O.H.Kuzminska, N.A.Sarazhynska. - K .: Publishinghouse " Osvita", 2014. - 240 p.
Morze N.V. Information: textbook. to7forms/ N.V.Morse, O.V.Barna, V.P.Vember, O.H.Kuzminska. - K .: Publishinghouse " Osvita", 2014. - 224 p.
Morse. N.V. Whichtextbookoncomputersciencestudentsneed a fifthclass? Authorofthetextbookconcept / N. Morse, O. Barna, B. Vember, O. Kuzminska, N. Sarazhynska // Computerscienceandinformationtechnologyinschools. - 2012 - 6 (42). - C 22-32.