INTEGRATION OF EDUCATIONAL SUBSYSTEMS IN AN ALL-IN-ONE INFORMATION AND EDUCATION ENVIRONMENT (with open source software)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.8.7

Keywords:

information and educational environment; institution of higher education; integration; open source software; cloud services

Abstract

Creating an information and educational environment of a higher education institution is the process of introducing and setting up a large number of subsystems - educational, scientific, managerial and others. All these parts are largely integrated with each other. They must transfer some data to other subsystems and receive from them. In spite of the large number of works devoted to the research of creation of information and educational environments of higher educational establishments, the majority of them concern only pedagogical and organizational aspects and very few consider the issues of practical implementation with real examples. The purpose of the article is to demonstrate the technical capabilities to organizing information and educational environment through the integration of various software components. In doing so, there is a special emphasis on the use of open source elements and integration with popular cloud services. It is a difficult and expensive task to collect all the subsystems required in the educational environment of a higher education institution. The cost of complex solutions from well-known brands is measured in thousands of dollars, and their implementation requires the same integrated approach. For Ukrainian educational institutions, the solution may be to build their own information and educational environment using open source components. In most cases, such programs already have options for integrating with one another based on the same open standards. It is important to know and understand the possibilities of such integration. Its use will allow to create environment for own needs and organizational features of each institution. The possibility of gradually connecting the necessary components will make it easier to go through the process of introduction of information and educational environment and involvement of all departments of higher education in it. The examples and links in the article demonstrate the potential of open source software as an integral part of the educational environment.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Maksym Mokriiev, National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine

PhD (economic sciences), Associate Professor of the Department of Informational and Distant Technologies

References

Топузов М.О. Проектування інформаційно-освітнього середовища навчальних закладів у сучасному суспільстві. Український педагогічний журнал. №1, 2017. С.26-36

Морзе Наталия Викторовна, Глазунова Елена Григорьевна. Способы интеграции цифрового контента в электронном учебном курсе. ОТО. 2014. №1. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/sposoby-integratsii-tsifrovogo-kontenta-v-elektronnom-uchebnom-kurse (дата обращения: 11.04.2020).

Биков, В.Ю., Спірін, О.М., Пінчук, О.П. Проблеми та завдання сучасного етапу інформатизації освіти. Наукове забезпечення розвитку освіти в Україні: актуальні проблеми теорії і практики (до 25-річчя НАПН України). 2017. С.191-198.

Кухаренко, В.М. Розвиток дистанційного навчання на сучасному етапі. Науковий вісник НАСОА. 2012. №2. С.117-121

Тітов, С. В., Тітова, О. В. Інформаційно-освітнє середовище навчального закладу: розвиток засобів і способів комунікаційної й інформаційної взаємодії. Вісник Харківської державної академії культури. 2014. №43. С.144-150.

Соколюк, О.М. Інформаційно-освітнє середовище навчання в умовах трансформації освіти. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2017. №3(12). С.48-55.

Ворожбит, А. В. Веб-орієнтоване інформаційно-освітнє середовище закладу освіти. Інформаційні технології в освіті. 2018. №3. С.20-29.

Великий тлумачний словник сучасної української мови : 250000 уклад. та голов. ред. В. Т. Бусел. Київ; Ірпінь: 2005. VIII, 1728 с.

Мокрієв М.В. Інтеграція Moodle в інформаційно-освітнє середовище університету. Четверта міжнародна науково-практична конференція “Moodle Moot Ukraine 2016. Теорія і практика використання системи управління навчанням”. (Київ, КНУБА, 19-20 травня 2016 р.): тези доповідей. Київ, 2016. С.12

Xia Yaowen, Li Zhiping, Lv Saidong, Tang Guohua. The Research and Application of heterogeneous database based on XML in Distance Education. Proceedings of the 2nd International Conference on Computer Science and Electronics Engineering (ICCSEE 2013). Published by Atlantis Press, Paris, France. 2220-2223pp.

Носенко Ю. Г. Інтеграція LMS Moodle з хмарним сервісом Microsoft Office 365: нові можливості для підтримки відкритої освіти. URL: http://2015.moodlemoot.in.ua/ course/view.php?id=104 (дата звернення: 17.01.2020)

LDAP. Стаття з Wikipedia. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/LDAP (дата звернення: 17.01.2020)

LDAP Account Manager. Сайт програми. URL: https://www.ldap-account-manager.org (дата звернення: 17.01.2020)

Стандарт SCORM и его применение. URL: http://cccp.ifmo.ru/scorm/index.html (дата звернення: 20.01.2020)

Learning Tools Interoperability. URL: http://www.imsglobal.org/activity/ learning-tools-interoperability (дата звернення: 15.01.2020)

All Learning Tools Interoperability™ v1.0 Compliant Products. URL: http://www.imsglobal.org/cc/allblti.cfm?pageNum_rsBLTICompliance=1 (дата звернення: 17.01.2020)

Edu Apps. An open LTI app collection. URL: https://www.edu-apps.org (дата звернення: 17.01.2020)

Downloads


Abstract views: 859

Published

2020-04-27

How to Cite

Mokriiev, M. . (2020). INTEGRATION OF EDUCATIONAL SUBSYSTEMS IN AN ALL-IN-ONE INFORMATION AND EDUCATION ENVIRONMENT (with open source software). Electronic Scientific Professional Journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”, (8), 60–71. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.8.7

Issue

Section

Статті