THE USE OF DATA VISUALIZATION IN E-LEARNING SYSTEM
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2022.122Keywords:
e-learning, data visualization, digital visualization, visualization, types of digital visualizationAbstract
Extensive using of digital technologies in all areas, including education leads to the creation and acquisition of data in a geometric progression, there is a problem of their interpretation and rapid analysis. In particular, the amount of information for monitoring and using the e-learning system in educational institutions is increasing. It`s helps to speed up the perception of information, their visualization, including visualizations of educational materials and some information about educational activities, presented in numerical and textual formats. To visualize data, it is necessary to go through the processes of obtaining, analyzing, filtering, analyzing, presenting, modifying and interacting data. Using tools and technologies of data visualization, teachers can intuitively present materials to applicants, conduct classroom training, pedagogical intervention, assess their knowledge. Students can make a self-assessment, identify their problems in time, and form a system of knowledge and a system of relationships to facilitate the expression and personalization of knowledge. E-learning managers can adjust the goals, methods and strategies of learning management, and make decisions based on this data. The article analyzes the possible options for using data visualization in the e-learning system Borys Grinchenko Kyiv University. It is analyzed how it is possible to use data visualization at different levels of access as students, teachers and administration (including monitors the effectiveness of e-learning and ensuring various educational processes - the availability of electronic courses according to educational / professional / research programs in university departments, their use and certification, analysis of the activity of applicants and teachers, evaluation, etc.).
Downloads
References
Білоусова Л. І., Житєньова Н. В. Компоненти готовності майбутніх учителів природничо-математичних дисциплін до застосування технологій візуалізації у предметно-професійній діяльності. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. 2018. № 3. С. 80—87. URL: http://nbuv.gov.ua/ujrn/nztnpu_ped_2018_3_12 (дата звернення: 03.03.2022).
Буйницька, О. П., Варченко-Троценко, Л. О., Терлецька, Т. С., Настас, Д. Л. Модернізація системи електронного навчання університету до потреб учасників освітнього процесу. Електронне наукове фахове видання “Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету”, 2020. (9). C. 1-14. URL: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.9.1 (дата звернення: 03.03.2022).
Звіт за 2021 рік ректора Київського університету імені Бориса Грінченка Огнев’юка В.О. URL: https://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/rektorat/zvity_2021/zvit-rektora-2021.pdf (дата звернення: 03.03.2022).
Морзе, Н., Буйницька, О., & Варченко-Троценко, Л. Створення сучасного електронного навчального курсу в системі Moodle. Навч. посіб. Кам’янець-Подільський: ПП Буйницький. 2016. 232с.
Селіванова О. О. Основи теорії мовної комунікації. Черкаси: Чабаненко Ю. А., 2011. 350 с.
Структурно-логічні схеми. Таблиці. Опорні конспекти. Есе. Навчальні презентації: рекомендації до складання: метод. посіб. для студ. уклад.: Л. Л. Бутенко, О. Г. Ігнатович, В. М. Швирка. Старобільськ, 2015. 112 с.
Тютюнник, А. В. Технології візуалізації у світових дослідженнях. Електронне наукове фахове видання “Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету”, 2020. №9. С. 161-168. URL: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.9.13 (дата звернення: 03.03.2022).
Sadiku M., Shadare A., Musa S., Akujuobi C. Data visualization. International Journal of Engineering Research And Advanced Technology (IJERAT), 2016. Vol. 02. Issue. 12. P. 11-16. URL: https://www.researchgate.net/profile/adebowale-shadare/publication/311597028_data_visualization/links/5851945608aef7d0309f20a7/data-visualization.pdf (date of access: 03.03.2022).
Visual versus Text: What does the brain prefer? URL: https://simpleshow.com/blog/visual-versus-text/ (date of access: 03.03.2022).
Wilke C. Fundamentals of Data Visualization: A Primer on Making Informative and Compelling Figures. USA: O'Reilly Media Inc, 2019. 390 p. URL: https://clauswilke.com/dataviz/ (date of access: 03.03.2022).
Zelazny G. Say It With Charts: The Executive’s Guide To Visual Communication. 4th ed. McGraw Hill Professional, 2001. 225 p.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Electronic Scientific Professional Journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.