РЕАЛІЗАЦІЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ТРАЄКТОРІЇ СТУДЕНТА ЗАСОБАМИ MOODLE
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2024.1616Ключові слова:
індивідуальна траєкторія, інструменти Moodle, стиль навчання, модель VARK, персоналізоване навчанняАнотація
У сучасному середовищі закладу вищої освіти індивідуальний підхід до навчання стає все більш важливим для досягнення максимальної ефективності освітнього процесу, підвищення якості навчання та задоволення потреб кожного здобувача освіти. В статті досліджено можливості системи управління навчанням Moodle для реалізації індивідуальних траєкторій навчання студентів, яка враховуватиме як рівень початкових та проміжних знань, так і навчальний стиль студента: аудіальний, візуальний, дігітальний, кінестетичний. Розглянуто функціональні можливості системи управління навчанням LMS Moodle для персоналізації навчальних курсів, створення різнотипного навчального контенту та інструментів оцінювання, які сприятимуть ефективному навчанню кожного студента з урахуванням його індивідуальних потреб та можливостей шляхом побудови індивідуальної траєкторії студента. В статті продемонстровано приклад успішної реалізації індивідуальної траєкторії навчання за допомогою ресурсів Moodle у закладі вищої освіти, представлено процедуру формування індивідуальної освітньої траєкторії студентів на основі ресурсів LMS Moodle, а також обговорено переваги такого підходу для навчання та розвитку сучасних студентів. Для визначення рівня задоволеності здобувачів освіти було проведено онлайн-опитування 34 студентів спеціальності 126 «Інформаційні системи та технології» Національного університету біоресурсів і природокористування України (НУБіП України), які навчались за реалізованою індивідуальною траєкторією засобами LMS Moodle в межах курсу Інформаційні технології. В результаті був зроблений висновок про позитивний вплив персоналізації навчання, шляхом добору різнотипних ресурсів з урахуванням навчального стилю (за моделлю VARK) здобувача освіти та навчанням за індивідуальною траєкторією на рівень їх задоволеності.
Завантаження
Посилання
Bradley, V. (2021). Learning management system (LMS) Use with online instruction. International Journal of Technology in Education, 4(1), 68-92. doi: 10.46328/ijte.36
Romero, C. & Ventura, S. (2020). Educational data mining and learning analytics: An updated survey. Wiley Interdisciplinary Reviews: Data Mining and Knowledge Discovery, 10(3). doi: 10.1002/widm.1355
Dobashi, K., Ho, C. P., Fulford, C. P., Lin, Meng-Fen G. & Higa, C. (2022). Learning pattern classification using moodle logs and the visualization of browsing processes by time-series cross-section. Computers and Education: Artificial Intelligence, 3(100105). doi: 10.1016/j.caeai.2022.100105
Smyrnova-Trybulska, E., Morze, N. & Varchenko-Trotsenko, L. (2022). Adaptive learning in university students' opinions: Cross-border research. Education and Information Technologies, 27(5), 6787-6818. doi: 10.1007/s10639-021-10830-7
Sayfullayevna, E. (2023). Individual Educational Trajectory as a Way to Improve the Effectiveness of Learning. International Journal of Research, 10(6), 301-307. https://doi.org/10.5281/zenodo.8087591
Kryshtanovych, M., Bilyk, V., Hanushchyn, S., Sheremet, I. & Vasylenko, K. (2021). Modelling the ways to increase the creativity of psychology students as a basic factor in professional development. Creativity Studies, 14(1), 34-50. doi: 10.3846/cs.2021.12571
Chymak, M., Khomych, L., Nakonechna, L., Kopchuk-Kashetska, M. & Zadoya, S. (2021). Individual Educational Trajectory as a Way to Reveal the Potential of a Future Teacher. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 13(3), 387-400. doi: 10.18662/rrem/13.3/458
Shaame, A., El Nabahany, U., Yunus, S., Kondo, T. & Maro, W. (2023). Personalisation of Moodle Learning Management System for Effective Teaching and Learning in Higher Learning Institutions: A Case of the State University of Zanzibar. African Journal of Science, Technology, Innovation and Development, 15(7), 852-865. doi: 10.1080/20421338.2023.2213597
Kuzminska, O., Hlazunova, O., Mokriiev, M., Korolchuk, V. & Voloshyna T. (2022). Technologies for the integration of educational resources and services in distance learning. Humanities: pedagogy, psychology, philosophy, 13(2), 38-46.
Osadcha, K., Osadchyi, V., Spirin, O. & Kruhlyk, V. (2021). Implementation of individualization and personalization of learning with Moodle. Youth and the market, 1(187), 38-43. doi: 10.24919/2308-4634.2021.228274
Papanikolaou, K. & Boubouka, M. (2020). Personalised Learning Design in Moodle. Poster session presented at the 2020 IEEE 20th International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT), Tartu, Estonia. doi: 10.1109/ICALT49669.2020.00024
Ortiz-Vilchis, P. & Ramirez-Arellano, A. (2023). Learning Pathways and Students Performance: A Dynamic Complex System. Entropy, 25(2). doi: 10.3390/e25020291
Glazunova, O., Morze, N., Golub, B., Burov, O., Voloshyna, T. & Parhomenko, O. (2020). Learning Style Identification System: Design and Data Analysis. Poster session presented at the 16th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer, Kharkiv, Ukraine.
Morze, N. & Glazunova, O. (2014). Design of Electronic Learning Courses for IT Students Considering the Dominant Learning Style. In: Ermolayev, V., Mayr, H., Nikitchenko, M., Spivakovsky, A., Zholtkevych, G. (eds) Information and Communication Technologies in Education, Research, and Industrial Applications. ICTERI 2014. Communications in Computer and Information Science, vol 469. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-13206-8_13
Felder, R. & Silverman, L. (1988). Learning and teaching styles in engineering education. Engineering Education, 78(7), 674-681.
http://www4.ncsu.edu/unity/lockers/users/f/felder/public/Papers/LS-1988.pdf
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Саяпіна Т.П., Корольчук В.І., Волошина Т.В., Сидорук Є.О.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.