ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ПРОДУКТИВНОСТІ ПЛАТФОРМ NODE ТА BUN В ОСВІТНІХ ВЕБДОДАТКАХ

Автор(и)

  • Тетяна Олександрівна Острецова Луганський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0009-0001-9584-0365
  • Світлана Олександрівна Переяславська Луганський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0001-9873-0447
  • Дмитро Іванович Острецов Луганський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0009-0005-6984-760X

DOI:

https://doi.org/10.28925/2414-0325.2025.1810

Ключові слова:

node.js, bun, вебдодаток, освітні технології, навантажувальне тестування, цифрова трансформація

Анотація

Стаття присвячена порівняльному аналізу продуктивності платформ Node.js та Bun у контексті розробки освітніх вебдодатків. Сучасні освітні інформаційні системи все частіше реалізуються у вигляді вебзастосунків, що потребують високої продуктивності, масштабованості та ефективного використання ресурсів. У зв’язку з появою нової платформи Bun, яка позиціонується як швидша альтернатива Node.js, виникає потреба у науковому дослідженні її можливостей, переваг і обмежень у практичному застосуванні. В роботі описується проведене експериментальне оцінювання продуктивності вебдодатка на двох платформах, обговорюється доцільність переходу з Node.js на Bun. Розроблено дорожню карту міграції вебдодатку з Node.js на Bun. Для реалізації дослідження було проведено серію навантажувальних тестувань за допомогою утиліти Bombardier. Експерименти виконувалися в хмарному середовищі Google Cloud Platform (GCP) із використанням стандартизованої тестової конфігурації, що дозволило об’єктивно оцінити продуктивність кожної платформи. Результати тестувань засвідчили значну перевагу Bun над Node.js за показником середньої кількості оброблених HTTP-запитів на секунду (RPS). Bun продемонструвала приріст продуктивності в 2,14 рази, обробляючи в середньому 8038 запитів на секунду проти 3753 запитів на секунду у Node.js. Водночас було виявлено певні проблеми сумісності Bun із деякими модулями, що вимагало внесення змін у код вебдодатку. Це свідчить про те, що хоча Bun має значний потенціал для використання у веброзробці, вона все ще перебуває у фазі активного розвитку і процес міграції на нову платформу може вимагати додаткових зусиль для адаптації коду застосунку. Отримані результати є важливими для розробників освітніх вебдодатків, оскільки вибір середовища виконання безпосередньо впливає на продуктивність застосунку, швидкість доступу та масштабованість системи. Перспективними напрямами подальших досліджень вважаємо аналіз стабільності Bun у довготривалому використанні, дослідження сумісності з існуючими модулями та оптимізації під реальні умови високого навантаження.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine (2024). On Approval of the List of Priority Thematic Directions for Scientific Research and Scientific-Technical Developments until December 31 of the year following the cessation or cancellation of martial law in Ukraine #476. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/476-2024-п (in Ukrainian).

Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine (2024). On Approval of the Strategy for Digital Development of Innovation Activities in Ukraine for the Period until 2030 and Adoption of the Operational Action Plan for Its Implementation in 2025-2027, #1351-r. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1351-2024-р (in Ukrainian).

Lynnyk, Y., Krestyanpol, L., & Rozvod, E. (2024). Development of a natural language chatbot interface for website users. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(2 (127)), 35-44. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.299200

Zhou, B., & Mui, L. G. (2024). Utilising chatbots in clinical nursing education: Application and obstacles. Journal of Clinical Nursing. https://doi.org/10.1111/jocn.17089

Sravani, C., Kumar, P., Priya, S., Yadav, S. K., Rao, M. J., & Prasan, U. D. (2024). Constructing a Study Buddy Using MERN (MongoDB, Express.js, React, Node.js) Stack Technologies. Engineering Proceedings, 66(1), 27. https://doi.org/10.3390/engproc2024066027

Jaybhaye, S. M., Natekar, D., Nayakodi, P., Raut, N., & Jahagirdar, O. (2023). TeachAR-Augmented reality-based Education application. Journal of Physics: Conference Series, 2601(1), 012012. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2601/1/012012

Para, S., Shahrokhi, H., Maserat, E., & Mohammadzadeh, Z. (2024). Design and evaluation of child abuse web-based application for parent education & strengthen. BMC Public Health, 24(1). https://doi.org/10.1186/s12889-024-18248-9

Tkachenko, O., & Bondar, V. (2023). Some Aspects of Using Node.js and MongoDB in Creating Educational Web Applications. Digital Platform: Information Technologies in Sociocultural Sphere, 6(1), 76-89. https://doi.org/10.31866/2617-796x.6.1.2023.283958 (in Ukrainian).

Turnip, A., Pebriansyah, F. R., Simarmata, T., Sihombing, P., & Joelianto, E. (2023). Design of smart farming communication and web interface using MQTT and Node.js. Open Agriculture, 8(1). https://doi.org/10.1515/opag-2022-0159

Odeniran, Q., Wimmer, H., & Rebman, C. (2023). Node.js or PHP? Determining the better website server backend scripting language. Issues in Information Systems. https://doi.org/10.48009/1_iis_2023_128

Kyrychenko, I. , Nazarenko, A., & Popov, R. (2020). Optimization and scaling Node.js apps. Bionics of Intelligence, 2(95), 28-31. https://doi.org/10.30837/bi.2020.2(95).04 (in Ukrainian).

Revenchuk, I., & Steshko, V. (2022). Architectural solutions and optimization methods to improve the performance of node.js and vue.js applications. Bionics of Intelligence, 1(98), 64-69. https://doi.org/10.30837/bi.2022.1(98).08 (in Ukrainian).

Bun. (n.d.). Bun – A fast all-in-one JavaScript runtime. https://bun.sh/

Downloads


Переглядів анотації: 80

Опубліковано

2025-04-29

Як цитувати

Острецова, Т. О., Переяславська, С. О., & Острецов, Д. І. (2025). ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ПРОДУКТИВНОСТІ ПЛАТФОРМ NODE ТА BUN В ОСВІТНІХ ВЕБДОДАТКАХ. Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”, (18), 119–131. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2025.1810

Номер

Розділ

Статті