АДАПТАЦІЯ МЕТОДИК НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДЛЯ МЕДИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У КОНТЕКСТІ ОНЛАЙН-ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2414-0325.2025.186Ключові слова:
онлайн-освіта, медична термінологія, комунікативні навички, інтерактивне навчання, когнітивна теорія навчання, іноземна моваАнотація
Стаття присвячена дослідженню адаптації методів викладання іноземних мов для студентів медичних спеціальностей у контексті онлайн-освіти. Автори аналізують, як цифрові інструменти, такі як інтерактивні платформи, віртуальні симуляції та мобільні додатки, можуть бути використані для покращення засвоєння медичної термінології, розвитку комунікативних навичок та підтримки мотивації студентів у умовах дистанційного навчання. Дослідження базується на змішаному дизайні, що включає кількісні та якісні методи, і охоплює 80 студентів та 10 викладачів з двох медичних університетів. Результати дослідження показали значне покращення знань медичної термінології та комунікативних навичок студентів після восьмитижневого онлайн-курсу. Середні бали студентів зросли з 68,2 до 76,9, що свідчить про великий розмір ефекту (Cohen's d = 0,94). Також було зафіксовано зростання поведінкової, когнітивної та емоційної залученості студентів, що підтверджує ефективність інтерактивних методів навчання, таких як рольові ігри, групові обговорення та використання мультимедійних матеріалів. Однак дослідження виявило певні виклики, зокрема технологічні бар'єри, соціальну ізоляцію та нерівний доступ до стабільного інтернет-з'єднання. Деякі студенти відчували відірваність від однолітків і викладачів, що підкреслює важливість заходів зі створення спільноти в онлайн-середовищі. Автори пропонують використовувати стратегії, засновані на когнітивній та мультимедійній теоріях навчання, для подолання цих труднощів і підвищення ефективності онлайн-курсів. У висновках підкреслюється, що ретельно розроблені цифрові стратегії можуть значно покращити володіння іноземною мовою, мотивацію та ставлення студентів-медиків до технологічно орієнтованого навчання. Інтеграція автентичних клінічних сценаріїв, використання технологій для інтерактивності та підтримка емоційного благополуччя студентів дозволяють створити динамічне віртуальне середовище, яке відповідає високим вимогам медичної комунікації.
Завантаження
Посилання
Allen, I., & Seaman, J. (2017). Digital learning compass: Distance education enrollment report 2017. Babson Survey Research Group.
Anoushirvani, A., & Golaghaie, F. (2019). Challenges of culturally and linguistically different healthcare students in learning environments. Journal of Advances in Medical Education & Professionalism, 7(2), 108-109. https://doi.org/10.30476/jamp.2019.44707
Arnó-Macià, E. (2012). The role of technology in teaching languages for specific purposes courses. The Modern Language Journal, 96(1), 89-104. https://doi.org/10.1111/j.1540-4781.2012.01299.x
Bardus, I., Herasymenko, Y., Nalyvaiko, O., Rozumna, T., Vaseiko, Y., & Pozdniakova, V. (2021). Organization of Foreign Languages Blended Learning in COVID-19 Conditions by Means of Mobile Applications. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 13(2), 268-287. https://doi.org/10.18662/rrem/13.2/421
Beatty, K. (2013). Teaching & researching: Computer-assisted language learning (2nd ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315833774
Bosher, S. (2001). Discipline-Specific Literacy in a Second Language: How ESL Students Learn To Write Successfully in a BS Degree Nursing Program.
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101. https://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa
Creswell, J., & Plano Clark, V. (2018). Designing and conducting mixed methods research (3rd ed.). SAGE Publications.
Davis, F. (1989). Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS Quarterly, 13(3), 319-340. https://doi.org/10.2307/249008
Fredricks, J., Blumenfeld, P., Paris, A. (2004). School engagement: Potential of the concept, state of the evidence. Review of Educational Research, 74(1), 59-109. https://doi.org/10.3102/00346543074001059
Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause Review. https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning
Hull, M. (2016). Medical language proficiency: A discussion of interprofessional language competencies and potential for patient risk. International journal of nursing studies, 54, 158-172. https://doi.org/10.1016/j.ijnurstu.2015.02.015
Johnson, R., & Onwuegbuzie, A. (2004). Mixed methods research: A research paradigm whose time has come. Educational Researcher, 33(7), 14-26. https://doi.org/10.3102/0013189X033007014
Krashen, S. (1982). Principles and practice in second language acquisition. Pergamon.
May, D., Terkowsky, C., Ortelt, T., & Tekkaya, A. E. (2016, February). The evaluation of remote laboratories: Development and application of a holistic model for the evaluation of online remote laboratories in manufacturing technology education. In 2016 13th International Conference on Remote Engineering and Virtual Instrumentation (REV) (pp. 133-142). IEEE.
Mayer, R. (2014). The Cambridge handbook of multimedia learning (2nd ed.). Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9781139547369
Miles, M., Huberman, A., & Saldaña, J. (2014). Qualitative data analysis: A methods sourcebook (3rd ed.). SAGE Publications.
Murphy-Judy, K., Hampel, R., & Stickler, U. (2016). Review of Developing Online Language Teaching: Research-Based Pedagogies and Reflective Practices. CALICO Journal, 33(3), 410-414. https://www.jstor.org/stable/90014367
Nalyvaiko, O., Reznichenko, H., Kulakova, I., Kudaieva, O., & Bondarenko, A. (2020). Learning chinese using digital applications. Scientific Notes of the Pedagogical Department, (47), 64-77. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2020-47-08
Pallant, J. (2020). SPSS survival manual (7th ed.). Routledge.
Said, J., & Schwartz, A. (2021). Remote medical education: adapting Kern’s curriculum design to tele-teaching. Medical Science Educator, 31(2), 805-812.
Tymoshchuk, N. (2022). The implementation of e-learning to support learning and teaching foreign language: A case study in Ukrainian higher education. Arab World English Journal (AWEJ) 2nd Special Issue on Covid 19 Challenges, 1–15. https://doi.org/10.2139/ssrn.4036745
Weaver, R., & Jackson, D. (2011). Evaluating an academic writing program for nursing students who have English as a second language. Contemporary Nurse, 38(1-2), 130-138. https://doi.org/10.5172/conu.2011.38.1-2.130
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Корнейко І. В., Овсяннікова Г. В., Петрова О. Б.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.